ALO MALİYE

    İhbar ve şikayetler Kayseri Vergi Dairesi Başkanlığı Denetim Grup Müdürlüğüne bağlı olarak görev yapan Denetim Koordinasyon Müdürlüğü bünyesinde sürdürülmektedir.

Koordinasyon müdürlüğü ihbar ve şikayetleri.

A - Telefon ile (Alo 189 Maliye Hattı)

B – Yazılı dilekçe

C- Internet üzerinden (kysrvdb@gelirler.gov.tr) e-mail adresine gönderilen e-mail ile kabul etmektedir.

A - ALO 189 MALİYE HATTI

    Alo 189 Maliye hattı servisimiz mesai saatlerinde hizmet vermektedir. Alo 189 Maliye hattına gelen ihbarlar servis görevlisi tarafından dinlendikten sonra, söz konusu hususlar ile ihbar edenin kimlik, adres ve telefon bilgileri ile ihbar edilene ait gerekli kimlik adres ve telefon bilgileri ihbar formuna kaydedilmektedir.

   Servisçe ihbar formundaki bilgiler değerlendirildikten sonra ihbar defterine kayıt yapılarak söz konusu ihbar formu ertesi gün denetimde görevli Özel Yoklama Yetki Belgeli Memurlara verilmektedir.

   Görevli memurlar Vergi Kanunları çerçevesinde söz konusu ihbarı değerlendirdikten sonra yapılan işlemler hakkında ihbar edene yazılı veya sözlü olarak bilgi verilmektedir.

   İhbar konusu hususlar daha detaylı bir araştırmayı gerektiriyorsa, gerekli araştırmalar ve tespitler yapıldıktan sonra incelemeyi gerektiren bir husus görüldüğü takdirde bu husus inceleme birimlerimize vergi incelemesi yapılmak üzere aktarılmaktadır.

B – YAZILI DİLEKÇE

      Başkanlığımıza hitaben verilen dilekçe ve yapılan şikâyetler 3071 Sayılı Dilekçe Hakkinin Kullanılmasına Dair Kanun ve Vergi Kanunları açısından değerlendirilmektedir.
Aynı kanunun 6.maddesinde ise;"...
a) Belli konuyu ihtiva etmeyenler,
b) Yargı mercilerinin görevine giren konularla ilgili olanlar,
c) 4. maddede gösterilen şartlardan herhangi birini taşımayanlar,incelenmezler."
hükmü yer almaktadır.
İstenilen bilgilerin eksik yada yetersiz olması halinde yapılan ihbar ve şikâyetler işleme konulmamaktadır.

C – E –MAIL (kysrvdb@gelirler.gov.tr)

      İhbar ve şikâyetlerinizi internet üzerinden de gönderebilirsiniz. Birimimize gelen mailler günlük olarak kontrol edilmekte olup gelen ihbar ve şikâyet mailleri ayni gün değerlendirilmek üzere ilgili birime aktarılmaktadır.

      Servise gelen ihbar ve şikâyetlerin değerlendirilebilmesi için;

1- İhbar edenin adı - soyadı (Gizli kalmak koşulu ile)
2- İhbar edenin adresi,
3- İhbar edenin telefon numarası
4- İhbar edilenin adı – soyadı veya unvanı,
5- İhbar edileninin açık adresi,
6- İhbarın konusu (Yer, tarih, saat, bildirilmesi halinde işlemler daha hızlı gerçekleşmektedir.)

Tam ve eksiksiz bildirildiği takdirde değerlendirilmek üzere ayni gün ilgili birilerimize iletilmektedir. İstenilen bilgilerin eksik ya da yetersiz olması halinde yapılan ihbar ve şikâyetler isleme konulmamaktadır.


      Söz konusu ihbar ve şikâyetler (ayrıntılı incelemeyi gerektirmediği durumlarda) en kısa süre içerisinde değerlendirilmekte ve yükümlü nezdinde gerekli işlemler yapılmak üzere ilgili vergi dairelerine iletilmektedir.


       İhbar ve şikâyet ayrıntılı incelemeyi gerektiriyor ise, vatandaşımızdan söz konusu ihbar ve şikâyetini 3071 sayılı Dilekçe Hakkinin Kullanılması Hakkında Kanun hükümleri uyarınca yazılı vermesi ya da kendisinin ilgili birimimize başvurarak tutanak düzenlenmesi istenilmektedir. Ancak, vatandaşımız servisimize telefon ile başvurmayı tercih ediyor ise, söz konusu başvuru ilgili birimlerimize iletilmekte ve yapılan değerlendirme sonucu ayrıntılı incelemeyi gerektirdiği anlaşılırsa vergi incelemesi yapılmak üzere gerekli işlemler yapılmaktadır.

Sonuçlar, sağlıklı adres ve kimlik bilgileri veren vatandaşlarımıza yazılı ya da telefonla sözlü olarak iletilmektedir.